Kādai jābūt uzņēmuma mājaslapai, lai piesaistītu vairāk klientus?
top of page

Kādai jābūt uzņēmuma mājaslapai, lai piesaistītu vairāk klientus?

Šodien interneta plašumos reģistrēts vairāk nekā miljards mājaslapu. Un izcelties šādā mājaslapu „okeānā” nemaz nav tik viegli, turklāt uzņēmuma mājaslapa nereti ir vienīgais veids, kā cilvēki uzzina par tā piedāvātajiem pakalpojumiem vai produktiem.




Piesaistīt pirmo apmeklētāju plūsmu mājaslapai jau tā ir izaicinājums, bet izdarīt tā, lai apmeklētāji tajā uzkavētos – vēl grūtāk. Tieši tāpēc mājaslapai jābūt nevis vienkārši labai, bet perfektai, pretējā gadījumā milzīgajā mājaslapu gūzmā tavi potenciālie klienti noteikti atradīs tavu konkurentu mājaslapu, kas būs pārdomāta līdz pēdējai niansei. Tu taču to nevēlies, vai ne? Lūk, tāpēc esam sagatavojuši šo blogu – lai tu uzzinātu, kas ir galvenie punkti, kam pievērst uzmanību, lai tava mājaslapa ierindotos starp labākajām un tavam esošajam un nākotnes klientam saistošākajām.


5 labas mājaslapas īpašības, kas pozitīvi ietekmēs apmeklētāju plūsmu


Tāpat kā jebkurā biznesā mērķis ir apmierināts klients, arī mājaslapas mērķis ir apmierināts lietotājs, kas vēlēsies tavu mājaslapu apmeklēt atkārtoti vai jau pirmajā reizē veiks tajā tev vēlamās darbības. Tāpēc ar tehniski pareizi izveidotu mājaslapu vien ir par maz – svarīgi arī piedomāt pie tās izskata un lietojamības, lai piesaistītu un noturētu uzmanību. Mājaslapai ir jāraisa vēlme to lietot un jāveicina vēlmi iegādāties tavu produktu vai pakalpojumu, un, lai to panāktu, ir rūpīgi jāpiestrādā gan pie tās satura, gan funkcionalitātes, gan arī vizuālās pievilcības. Tālāk apskatīsim svarīgākās komponentes, kas padara mājaslapu pievilcīgu apmeklētājam un arī Google, ļaujot tev parādīties meklēšanas rezultātu pirmajās pozīcijās.


1. Profesionāls saturs


Saturs ir pati svarīgākā mājaslapas sastāvdaļa – tas, kādēļ vispār mājaslapa tika radīta. Tam jābūt atbilstošam taviem biznesa mērķiem, ar unikālu un SEO draudzīgu saturu (balstītu uz tava uzņēmuma jomai, piedāvājumam atbilstošiem atslēgvārdiem, veicinot mājaslapas atrodamību internetā), relevantam, vienkārši uztveramam, spējīgam ieintriģēt, radot vēlmi atkārtoti apmeklēt tavu mājaslapu. Šī paša iemesla dēļ mājaslapas saturu vēlams regulāri atjaunot un papildināt, lai tajā vienmēr būtu atrodama aktuālākā informācija, kas noturēs tās apmeklētāju interesi ilgtermiņā. Nekādā gadījumā nav pieļaujams plaģiātisms – par to meklētājservisi „soda” ar zemākām pozīcijām meklēšanas rezultātos, bet potenciāliem klientiem, to konstatējot, zūd uzticamība tavam uzņēmumam. Tāpat ir svarīgi pievērst uzmanību tam, lai mājaslapā iekļautā informācija nebūtu pārāk specifiska, nesaturētu sarežģītus terminus (protams, ja vien nedarbojies, piemēram, ķīmiskās rūpniecības jomā). Tai pat laikā arī pārāk vienkāršs teksts nav vēlams – tam jābūt profesionālam un vienlaikus saprotamam tavai mērķauditorijai.


Tā kā ir ļoti daudz dažādu nianšu, kas jāņem vērā, veidojot mājaslapas tekstu, šo darbu ieteicams uzticēt profesionālim, kas pārzina gan satura mārketinga aktualitātes, gan interneta komunikāciju, pārdošanas un lietotāja pieredzes uzlabošanas pamatprincipus, kā arī meklētājprogrammu prasības, kuras ievērojot, iespējams veicināt mājaslapas atrodamību internetā. Profesionāls satura izstrādātājs, balstoties uz tevis sniegto informāciju un vēlmēm, parūpēsies par to, lai tavas mājaslapas teksts būtu atbilstošs uzņēmuma tēlam un mērķiem un vienlaikus saistošs un vienkārši uztverams tavai mērķauditorijai.


2. Gaumīgs un pārdomāts dizains un vizuālie elementi

Bez tekstuālā satura liela un nereti pat izšķiroša nozīme ir arī mājaslapas vizuālajai daļai. Patiesībā dizains ir pirmais, ko pamana mājaslapas apmeklētājs un kas rada pirmo iespaidu par tavu uzņēmumu. Lai arī mājaslapas dizainam jāpieiet ar radošumu, ieteicams izvairīties no pārāk kontrastējošām krāsām vai lielas krāsu daudzveidības, kas var novērst uzmanību no mājaslapas galvenās daļas – satura, kā arī no tumšām krāsām, kas var izraisīt mājaslapas apmeklētājā negatīvas emocijas, vai tieši pretēji – pārāk gaišiem toņiem un teksta ar zemu kontrasta līmeni, kas svarīgu informāciju var padarīt grūtāk pamanāmu. Vislabāko rezultātu panāksi, ja mājaslapai izvēlēsies neitrālas un siltas krāsas un tekstam izmantosi pietiekami lielus (12–16 px), klasisko fontu burtus, lai tas būtu viegli izlasāms ikvienam lietotājam.

Mājaslapas dizainam, fotogrāfijām, video un pat ikonām jābūt maksimāli pārdomātiem, kvalitatīviem, piesaistošiem, atbilstošiem mājaslapas tematikai un uzņēmuma tēlam. Jāņem vērā, ka vizuālais saturs palīdz potenciālajiem klientiem saprast, kas tu esi un ko piedāvā, vēl pirms viņi izlasījuši aprakstu. Tāpat mūsdienīgi un piesaistoši fotoattēli/ video palīdz ilgstošāk noturēt apmeklētāju tavā mājaslapā un efektīvāk atcerēties tavu uzņēmumu un tā piedāvājumu. Pat viena bilde var būt tūkstošiem vārdu vērta un aizvietot veselu lapu ar tekstu. Laika trūkuma dēļ tavs potenciālais klients tekstu var nemaz neizlasīt, bet rūpīgi izplānots un kvalitatīvs vizuālais saturs var sniegt svarīgāko informāciju vien dažu sekunžu laikā un „iespiesties” cilvēka atmiņā, palielinot iespēju, ka tava mājaslapa tiks apmeklēta atkārtoti.

Visbeidzot – veidojot mājaslapas dizainu, jāievēro konsekvence teksta, attēlu un citu objektu izkārtojumā, izmēros, krāsu un fontu lietojumā, lai tās lietotājs varētu vieglāk uztvert mājaslapas struktūru un pierast pie tās.


3. Lietotājiem draudzīga mājaslapas pārlūkošana

Vienkārša un saprotama mājaslapa ir būtisks nosacījums, lai noturētu tajā savu potenciālo klientu. Ieteicams ievērot „3 klikšķu” principu – katrai mājaslapas sadaļai jābūt pieejamai no jebkura cita atvēruma ne vairāk kā ar trim klikšķiem, jo sadaļu un saišu pārpilnība, kā likums, rada apjukumu tās apmeklētājā un traucē viņam nokļūt līdz tai informācijai, ko vēlies, lai viņš ierauga. Mājaslapa nedrīkst būt haotiska. Navigācijai jābūt maksimāli intuitīvaipat priekš mazāk pieredzējuša interneta lietotāja. Tas pozitīvi ietekmēs gan mājaslapas pozīcijas Google meklēšanas rezultātos (lietošanas ērtums ir viens no faktoriem, pēc kā meklētājroboti ranžē mājaslapas), gan arī veicinās mājaslapas apmeklētību, konversiju skaitu un pozitīvo iespaidu par tavu uzņēmumu, jo lietotājiem būs vienkārši tavā mājaslapā atrast meklēto. Turklāt svarīgi parūpēties par ērtu lietošanas pieredzi ne tikai datorā, bet arī mobilajās ierīcēs, no kurām mūsdienās internetu lieto vairums cilvēku.


4. Mājaslapas ielādes ātrums

Mājaslapas veiktspēja un ātrdarbība ir vēl viens būtisks faktors, ko Google sistēma izvērtē, lai izlemtu, kurā pozīcijā meklēšanas rezultātos ierindot konkrēto mājaslapu, un kas ir svarīga tās apmeklētājiem. Lai cik aktuāls un interesants būtu saturs, lēnas mājaslapas vēl nekad nav spējušas stabili noturēt apmeklētāju. Ja pati mājaslapa vai interesējošā sadaļa tajā neatvērsies pāris sekunžu laikā, tās apmeklētājs padomās, ka tā nestrādā un, visticamāk, to ātri vien pametīs un turpinās nepieciešamās informācijas meklējumus citur. Tādējādi palielināsies iespējamība, ka tavs potenciālais klients „uzdursies” tava konkurenta mājaslapai un kļūs par viņa klientu.


5. SEO optimizācija meklētājiem un mājaslapas uzturēšana

Izveidojot tehniski pareizu un apmeklētājam pievilcīgu mājaslapu, ņemot vērā visus iepriekš minētos punktus, noteikti nedrīkst apstāties pie izdarītā un atstāt mājaslapu novārtā. Par mājaslapu gluži kā par biznesu ir jārūpējas pastāvīgi. Tāpēc nedrīkst pieļaut, ka tā noveco – regulāri jāatjauno gan saturs, gan arī jāstrādā pie tehniskās puses un optimizācijas, lai mājaslapa būtu atbilstoša mūsdienu prasībām, nezaudētu savu aktualitāti un pildītu savas funkcijas nevainojami, kā arī nepazustu no Google meklēšanas rezultātiem un līdz ar to – arī tavu potenciālo klientu acīm. Kaut arī saturs, mājaslapas struktūra, lietošanas ērtums, veiktspēja ir svarīgi faktori, lai piesaistītu auditoriju, tomēr tā ir tikai neliela daļa no SEO (mājaslapas optimizācijas meklētājservisiem) pasākumu kompleksa, kas nepieciešams, lai popularizētu tavu uzņēmumu internetā, paaugstinātu mājaslapas atrodamību un apmeklējumu skaitu un palīdzētu ieņemt un ilgtermiņā noturēt TOP pozīcijas interneta meklētājservisos.

Lai izveidotu kvalitatīvu un efektīvu mājaslapu, ir grūti iztikt bez profesionāļa palīdzības. Tiesa, pastāv dažādi rīki, kas ļauj radīt vizuāli pievilcīgu mājaslapu paša spēkiem, taču tas negarantēs labas mājaslapas pozīcijas Google meklēšanas rezultātos. Turklāt nepietiek tikai izveidot mājaslapu un ievietot tajā tekstu un bildes. Lai mājaslapa vienmēr darbotos tehniski korekti un nezaudētu aktualitāti, nepieciešama regulāra tās uzraudzība, tehniskais atbalsts, dažādi uzlabojumi un informācijas atjaunošana/papildināšana, un te bez specializētām zināšanām neiztikt. Tāpēc to labāk uzticēt pieredzējušiem speciālistiem, kas seko līdzi pastāvīgi mainīgajām tendencēm mājaslapu izstrādes un SEO optimizācijas jomā, bet tu tikmēr varēsi pilnvērtīgi rūpēties par sava uzņēmuma darbību.


Kas vēl nepieciešams veiksmīgai mājaslapai un kā tu vari pie tādas tikt? To labprāt pastāstīsim tev bezmaksas konsultācijā!

Vairāk par mājaslapu izstrādi un uzturēšanu uzzini šeit!

204 views0 comments
bottom of page